21 cze 2011

Wino z Kiwi

Wino z Kiwi 
nastaw 16 czerwiec


Przepis:
7,6lg kiwi
5kg cukru (obecnie dodałem 2kg gdy będzie zmniejszała się fermentacja dodaje po kilogramie cukru)
1 szklanka herbaty (źródło taniny)
5g kwasku cytrynowego


"Obierz ze skórki i zgnieć owoce, dodaj do nich cukier, wodę i dobrze wymieszaj. Dodaj taniny, pożywki i drożdży winiarskich. Pozostaw na około tydzień, mieszając codziennie. Po tym czasie przecedź zawartość baniaka i przelej płyn do baniaka, niech dokończy fermentację. Nadaje się do picia po około pół rocznym leżakowaniu."


 Jedynie mogę dodać iż pachnie bardzo ciekawie :) niestety wino nie będzie miało koloru zielonego, po wyklarowaniu zmieni barwę na kolor słomkowy.



5 komentarzy:

  1. kolor słomkowy ... brzmi tak historycznie;) aczkolwiek chętnie dokonam degustacji , mam nadzieje że będzie tak smaczne jak wino z pomarańczy;)
    -ch-

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziś właśnie nastawiłem :)
    http://homevine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, mam balon 15 litrowy. Czy ta ilość składników będzie wystarczająca??

    OdpowiedzUsuń
  4. Warto odwiedzić i przeczytać jeszcze starą stronę wino.old http://old.wino.org.pl/frames/kiwi.htm na której się wzorowałem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Interesujący pomysł. Jestem ciekawa smaku takiego wina.

    OdpowiedzUsuń