5 cze 2013

Wino z winogron czerwonych deserowych (gotowe)

 ZOBACZ: Wino z winogron czerwonych deserowych 

Po dłuższej przerwie wracam do świata win. Wino z winogron czerwonych deserowych zostało zlane do butelek w II połowie maja a tak się prezentują. Korki jak i butelki zostały zalane wrzątkiem z pirosiarczanem potasu.

Wino wyszło koloru pomarańczowo-różanego o dość specyficznym smaku. Trunek jest dosyć gorzkawy nie posiada naturalnej kwasowości. Natomiast w zapachu można wyczuć pełen bukiet aromatu winogron.


Sądzę że butelki muszą się odleżeć by wino odpowiednio nabrało smaku. Wino siarkowałem pirosiarczanem potasu zgodnie z zaleceniami producenta 1-2g na 10L.

Po każdorazowym zakorkowaniu butelki korkiem wino powinno stać pionowo przez 1-2dni. (musimy dać czas korkowi by odpowiednio wyschnął) Następnie kładziemy butelkę z winem poziomo, tak by korek stykał się z winem. Następuje wówczas wymiana gazowa wina z powietrzem. jeżeli korek przepuszcza wino (przecieka) wymieniamy go na nowy.

4 komentarze:

  1. Bardzo fajny pomysł, chętnie bym tego spróbowała. Przygarnęła bym buteleczkę do mojej lodówki do wina :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie! Ja uwielbiam wina czerwone - według mnie są najlepsze i świetnie pasują do mięs. Ostatnio zamówiłam kilka różnych butelek w sklepie http://wineavenue24.pl/ i zamierzam je przetestować z rodziną w trakcie świąt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również jestem wielką zwolenniczką win czerwonych. Tego typu trunki podaję do kolacji lub podczas wieczornych spotkań z przyjaciółmi. Na takie okazje zawsze mam przygotowany pod ręką zestaw kieliszków, w które zaopatrzyłam się na https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/naczynia-do-serwowania-napojow/zestawy-szklanek-i-kieliszkow. To w czym podajemy dany rodzaj wina ma dość duże znaczenie. I tak w sklepach znaleźć można m.in. kieliszki do win czerwonych, białych, a także musujących.

      Usuń
  3. Jak dla mnie zaprezentowane wino wygląda bardzo obiecująco.

    OdpowiedzUsuń